سیستم کنترل قدرت خودرو TCS
سیستم کنترل قدرت خودرو TCS
( فایل PDF )
منبع:مکانیک در هزاره سوم
دانلود شیوه تدوین پایان نامه فارغ التحصیلی گروه مهندسی مکانیک
سوالات درس ارتعاشات دانشگاه سیدنی
سوالات درس ارتعاشات دانشگاه سیدنی
جزوه مقاومت مصالح 1
جزوه مقاومت مصالح ۱
جزوه مقاومت مصالح ۲
جزوه مقاومت مصالح ۲
دینامیک (حل مسائل مریام )
دینامیک (حل مسائل مریام)
نمونه سوالات درس استاتيک
نمونه سوالات درس استاتيک
نمونه سوالات درس مقاومت مصالح 1
نمونه سوالات درس مقاومت مصالح 1
نمونه سوالات امتحانی پایان ترم معادلات دیفرانسیل
دانلود کتاب فیزیک هالیدی جلد اول
دانلود کتاب فیزیک هالیدی جلد اول
دانلود کتاب فیزیک هالیدی جلد دوم

دانلود رایگان کتاب تشریح کامل مسائل فیزیک هالیدی جلد ۲

سرفصل های آموزش عالی برای رشته مکانیک در مقاطع مختلف
سرفصل های آموزش عالی
برای رشته مکانیک در مقاطع مختلف
چارت واحدهای کارشناسی مکانیک سیالات
چارت واحدهای کارشناسی مکانیک سیالات
نیروگاه هسته ای
نیروگاههای هسته ای حدود 17 درصد برق را تأمین می کنند برخی کشورها برای تولید نیروی الکتریکی خود، وابستگی بیشتری به انرژی هسته ای دارند. براساس آمار آژانس انرژی اتمی، 75 درصد برق کشور فرانسه در نیروگاههای هسته ای تولید می شود و در ایالات متحده، نیروگاههای هسته ای 15 درصد برق را تأمین می کنند. بیش از چهارصد نیروگاه هسته ای در سراسر دنیا وجود دارد که بیش از یکصد عدد آنها در ایالات متحده واقع شده است. یک نیروگاه هسته ای بسیار شبیه به یک نیروگاه سوخت فسیلی تولید کننده انرژی الکتریکی است و تنها تفاوتی که دارد، منبع گرمایی تولید بخار است. این وظیفه در نیروگاه هسته ای برعهده رآکتور هسته ای است.
سیستم حرکتی متغیر سوپاپ
سیستم vtec یا همان سیستم "حرکت سوپاپ با جابجایی متغیر" برای اولین بار در سال 1988 توسط شرکت هوندا در ژاپن معرفی شد و تا کنون که حدود دو دهه از عمر آن می گذرد کماکان با انواع جدید تر در صدر اخبار تکنولوژی موتورهای چهارزمانه بنزینی دنیا قرار دارد. این سیستم در ابتدا با نصب روی موتور های با دو میل بادامک (DOHC) که موتورهایی با شتاب کمتر و اینرسی بالایی بودند وارد بازار شد و انقلابی را در صنعت موتور منجر شد که به تدریج از ژاپن و اروپا وارد تکنولوژی خودروسازان امریکایی نیز شد. سپس با پیشرفت آن و نصب روی موتورهای با یک میل بادامک که دارای دور بالا و با اینرسی کم هستند وارد بازار شد. مزیت این سیستم کاهش افت های فشار ناشی از باز و بسته شدن سوپاپ ها است که در دور های مختلف متفاوت است. در موتور های بدون کمک از این سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها برای دور های مشخصی طراحی می شوند و در دور های دیگر دارای بازده حجمی کمتری هستند. با کمک این سیستم در محدوده ی وسیعتری از دور موتور دارای بازده حجمی طراحی شده است. vtec در تمامی مراحل پیشرفت خود توسط شرکت هوندای ژاپن ارائه شد و هم اکنون هم توسط همین شرکت در حال توسعه است. در حال حاضر نوع ivtec که نوع هوشمند این سیستم است و با ECU کار میکند.
آنتالپي
مقدمه:
همه کم و بيش درکي شهودي از مفاهيم گرما ، فشار و حتي انرژي دروني داريم اما به نظر مي رسد در خصوص مفهوم فيزيکي آنتالپي اين گونه نباشد! براي نزديک شدن به اين درک ، قانون اول ترموديناميک را در نظر بگيريد.
آنتروپی
ميزان کاتورگي يا بينظمي يک سيستم که به عنوان معيار خودبخودي واکنش بکار ميرود، آنتروپي ناميده ميشود که برحسب J/K.mol بوده و با S نمايش داده ميشود. |
آشنايي با استپ موتور
آيروديناميك پرواز
برادران رايت توانستند با استفاده از نبوغ و خلاقيت خود در دهم دسامبر 1903 كه آرزوي ديرينه بشر را كه پرواز بود تحقيق بخشند و از زماني كه اسحاق نيوتن فيزيكدان انگليسي ، نيروي جاذبه را كشف كرد، فكر پرواز و غلبه بر نيروي جاذبه در انسان شدت بيشتري يافت. برادران رايت كه يك مغازه تعميرات دوچرخه داشتند، هميشه در فكر پرواز بودند.
آنها بر اساس اطلاعات و مطالعات كه در مورد پرواز داشتند به ساخت بالها و طراحي هواپيما پرداختند. سپس يك تونل باد كوچك ساخته و اجزاي آيروديناميكي هواپيماي خود را كه از طراحي كاملا نوين و پيشرفته برخوردار بود، آزمايش كردند. و اولين پرواز قابل كنترل هواپيما را انجام دادند. زماني كه هواپيما به پرواز در ميآيد تحت تاثير نيروهاي آيروديناميكي قرار ميگيرد.